Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

ΜΕ ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


Η Πρόταση της ¨ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ¨ για τον διάλογο για τις συγχωνεύσεις σχολείων

Κατά τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της 22ας Φεβρουαρίου  στον διάλογο για τις συγχωνεύσεις, ο Δημοτικός Σύμβουλος Ζαχαρίας Ζούπης παρουσίασε ολοκληρωμένα τις θέσεις της ¨ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ¨για το θέμα.
Πρόκειται για θέσεις που διατυπώθηκαν με ευαισθησία στα προβλήματα των σχολείων, με ευθύνη απέναντι στην Παιδεία και την θέληση να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή λειτουργία  των σχολικών μονάδων,  με μέτρα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού τους.
Οι θέσεις συμπυκνώθηκαν στο Σχέδιο Ψηφίσματος που κατάθεσε η κίνηση και το οποίο αναφέρει:
¨ Το Δημοτικό Συμβούλιο Κερατσινίου –Δραπετσώνας συζήτησε την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για τις σχολικές μονάδες και κατέληξε στο παρακάτω ψήφισμα:
1.      Για το Δημοτικό Συμβούλιο Κερατσινίου – Δραπετσώνας, τα θέματα της Παιδείας συνιστούν πρώτιστη προτεραιότητα . Με αυτό το πνεύμα άλλωστε εργάστηκαν διαχρονικά οι Δημοτικές Αρχές και των δύο Δήμων, από τους οποίους πρόεκυψε ο νέος ενιαίος Δήμος. Με αυτό το πνεύμα θα εργαστεί και στο μέλλον και θα αντιμετωπίσει οποιοδήποτε πρόβλημα, οποιαδήποτε σκέψη.

2.     Με αφορμή την συζήτηση για τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας επισημαίνει:

·       Στις Συνθήκες κρίσης που βιώνουμε η παιδεία πρέπει να αντιμετωπιστεί ως πρώτη προτεραιότητα, ως βασικός μοχλός για μια νέα αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Η επισήμανση αυτή αποκτά ιδιαίτερη αξία σε περιοχές  σαν την δική μας.

·       Παρ’ολες τις οικονομικές δυσκολίες της συγκυρίας, ο χώρος της παιδείας πρέπει να αντιμετωπιστεί με ιδιαίτερη ευαισθησία δίχως μείωση των σχετικών κονδυλίων  από την μία, αλλά και περιορισμό σπαταλών από την άλλη.

3.     Κανένα θέμα που αφορά την Παιδεία δεν μπορεί να συζητείται με τελεσίγραφα, ιδεοληψίες και γενικόλογη συνθηματολογία από οποιαδήποτε πλευρά. Η συζήτηση για την παιδεία απαιτεί νηφαλιότητα , εποικοδομητικό διάλογο και ειλικρίνεια. Αυτό ισχύει ασφαλώς και για το θέμα της πρότασης για συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων. Με αυτό το πνεύμα το συζήτησε  και το Δημοτικό Συμβούλιο αποφεύγοντας ¨κατηγοριοποιήσεις¨, διαχωρισμούς και γενικολογίες, λογικές ¨άσπρου – μαύρου¨.

4.     Το Δημοτικό Συμβούλιο Κερατσινίου –Δραπετσώνας θεωρεί ότι οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει υπό την πίεση της οικονομικής συγκυρίας,  δεν μπορεί και δεν πρέπει να οδηγήσει σε ισοπεδωτικές καταστάσεις, μαζική απώλεια οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, κατακόρυφη αύξηση του αριθμού μαθητών  ανά τάξη. Από την άλλη κανείς δεν μπορεί να κλείσει τα μάτια σε περιθώρια που υπάρχουν να βελτιωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία δια μερικών συγχωνεύσεων σε συγκεκριμένες  περιπτώσεις. Τέτοιες περιπτώσεις για παράδειγμα προς διερεύνηση είναι συστεγαζόμενα 6-θέσια Δημοτικά σχολεία, που αυτή τη στιγμή διαθέτουν ξεχωριστές δομές, λειτουργίες και διοικήσεις. Τέτοιες περιπτώσεις  υπάρχουν και στον Δήμο μας και θα πρέπει να εξεταστούν στην βάση συγκεκριμένων στοιχείων και με γνώμονα πάντα την βελτίωση της λειτουργίας των σχολείων.

5.     Το Δημοτικό Συμβούλιο Κερατσινίου – Δραπετσώνας τονίζει ότι η ουσιαστική συμμετοχή του στον διάλογο για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων δεν διασφαλίζεται στα στενά χρονικά πλαίσια που έχει καθορίσει το Υπουργείο Παιδείας  ούτε έχοντας υπόψη ένα γενικό κείμενο διαβούλευσης.

Για το σκοπό αυτό:

·       Καλεί το Υπουργείο Παιδείας να καταθέσει το ακριβές Σχέδιο τυχόν συγχωνεύσεων και ακριβή πρόταση για τον Δήμο μας.
·       Απαιτεί μετά την λήψη αυτής της πρότασης την διασφάλιση του αναγκαίου χρονικού διαστήματος  για να επεξεργαστεί και να πάρει ολοκληρωμένη, συγκροτημένη και καλά επεξεργασμένη Απόφαση.
·       Στην λήψη οποιαδήποτε απόφασης του Δημοτ. Συμβουλίου θα πρέπει να ληφθούν στοιχεία που καθορίζουν τη λειτουργία των σχολείων και την προοπτική αύξησης η μείωσης μαθητικού πληθυσμού (Σημερινές οργανικοτητες σχολείων, αριθμός μαθητών ανά σχολείο – συγκρότημα – τμήμα - τάξη, εγγραφές στην Α τάξη κάθε τύπου σχολείου τα τελευταία δυο χρόνια , εξέλιξη μαθητικού πληθυσμού την τελευταία 5ετία), όπως και η πρόταση των Διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.