Κυριακή 17 Ιουλίου 2016

ΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ « ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ Α.Ε »




Δήλωση – παρέμβαση Ζαχαρία Ζούπη , επικεφαλής ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Κερατσινίου – Δραπετσώνας « ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΡΑ » , Δημοτικού Συμβούλου

Την Πέμπτη 14-7 είχε προγραμματιστεί να γίνει η Γενική Συνέλευση των δημοτικών συμβούλων – « μετόχων » της Διαδημοτικής Ανώνυμης Εταιρείας « ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ Α.Ε » . Δεν παραβρέθηκα συνειδητά ,αν και η πρώτη σκέψη μου ήταν να πάω και να εκφράσω τις απόψεις μου . Δεν παραβρέθηκα :

ΠΡΩΤΟΝ : Γιατί δεν έχει νόημα όπως γίνεται. Πάνε τρεις για παράδειγμα εκπρόσωποι ( αν δεν πάνε οι ίδιοι οι Δήμαρχοι )  των δημοτικών αρχών Κερατσινίου – Δραπετσώνας , Περάματος ,Πειραιά ,ο καθένας με 25 μέσο όρο εξουσιοδοτήσεις και τέλειωσε. Ψεκάστε, σκουπίστε , τελειώσαμε . Επομένως οι μεν δημοτικοί σύμβουλοι των πλειοψηφιών δεν ξέρουν τι συμβαίνει ,οι δε δημοτικοί σύμβουλοι των μειοψηφιών δεν παίζουν κανένα ρόλο.Τι να κάνω επομένως επομένως , διαθέτοντας μια εξουσιοδότηση; Τον παρατηρητή;

ΔΕΥΤΕΡΟ : Γιατί όταν διάβασα τα οικονομικά στοιχεία των ομολογουμένως καλά προετοιμασμένων εισηγήσεων, αισθάνθηκα ότι η συζήτηση αφορά ένα πτώμα που κανονικά θα έπρεπε να τελειώνουμε μ αυτό. Mε ένα πτώμα χρόνια τώρα , που περίμενα ακόμα και για ιδεολογικούς λόγους ότι οι Δημοτικές Αρχές ειδικά Κερατσινίου – Δραπετσώνας και Περάματος δεν θα ανέχονταν άλλο. Αυτό τουλάχιστον διακήρυσσε προεκλογικά ο Δήμαρχος της πόλης μου .Μετά την εκλογή του , όλα ξαφνικά  άλλαξαν. Ανακάλυψε ότι η συγκεκριμένη Εταιρεία μπορεί να αποτελέσει « χρήσιμο εργαλείο » !Χρήσιμο άραγε για ποιους και για ποιον σκοπό ;

Η γενική μου θέση είναι γνωστή : Τάσσομαι υπέρ της « ύπαρξης δημοτικών και διαδημοτικών επιχειρήσεων στον βαθμό που έχουν ρόλο να παίξουν ,που με βάση  στόχους και συγκεκριμένο businessplan αποδεικνύεται ότι είναι βιώσιμες και όχι « μαύρες τρύπες » σε βάρος των πολιτών που εν τέλει τις χρηματοδοτούν , που έχουν υπηρεσίες να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο. Πάντα βέβαια με την αίρεση ότι λειτουργούν με πλήρη διαφάνεια .

Το περίεργο είναι ότι εγώ που τάσσομαι υπέρ των δημοτικών και διαδημοτικών επιχειρήσεων τάσσομαι ,παίρνω σαφή θέση ότι η συγκεκριμένη διαδημοτική επιχείρηση  θα έπρεπε να κλείσει χθες και από την άλλη όσοι τις κατήγγελλαν αδιακρίτως  ,με μεγάλη αυτοδιοικητική , ιδεολογική ,πολιτική συνέπεια εμφανίζονται υποστηρικτές της . Δεν μπορεί να έχουμε όλοι δίκιο. Έτσι δεν είναι; Γι αυτό θα εκθέσω ορισμένα απολογιστικά στοιχεία από τις εισηγήσεις που υπήρχαν ( πιο επίσημα δηλαδή δεν γίνεται ) και ας πάρει ο καθένας τις ευθύνες του , ας βγάλε ο καθένας τα συμπεράσματά του . 


Έχουμε και λέμε λοιπόν :
-          Ο κύκλος των εργασιών της Επιχείρησης για όλο το 2015 ήταν … 23.960 ευρώ ( μια ανάθεση από τον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας ) ! Αναφέρω απλά , ότι η Επιχείρηση αυτή διαθέτει ένα μόλις εργαζόμενο, ένα Διευθυντή και παρακαλώ Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο και αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο ,ένα εργαζόμενο δηλαδή και πέντε « τιτλούχους » !
-          Το υπόλοιπο ζημιών της Επιχείρησης από προηγούμενες χρήσεις ανέρχεται παρακαλώ σε … 294.436,41 ευρώ ! Εν ολίγοις , ζημιές 13 φορές πιο πάνω από τον τζίρο του 2015 !
-          Οι απαιτήσεις της Επιχείρησης στις 31-12-2015 ήταν 3444.842,48 ευρώ , ΟΜΩΣ όπως οι επίσημες εισηγήσεις αναφέρουν , από αυτά μπορούν να εισπραχτούν το πολύ 141.500 ευρώ είτε άμεσα ,είτε μέσω δικαστικών διεκδικήσεων με ότι αυτό σημαίνει χρονικά ( από αυτά τα 141.500 ευρώ αποτελούν οφειλή της ήδη εκκαθαρισμένης ΔΗΚΕΠΑ , που στο κείμενο της τελικής εκκαθάρισης δεν συμπεριλαμβανόταν ) .Τα υπόλοιπα είναι απαιτήσεις …πριν το 2.000 ,άρα κανείς δεν τα περιμένει. Ο καθένας καταλαβαίνει τι σημαίνουν αυτά τα στοιχεία .
-          Οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές ανέρχονται σε 144.000 ευρώ από τις οποίες οι 16.540 βραχυπρόθεσμες .

Πιστεύει άραγε κάποιος νοήμων άνθρωπος που διαβάζει αυτά  ,ανεξάρτητα από το αν έχει η αν δεν έχει επιχειρηματική , διαχειριστική εμπειρία ,ότι αυτή η Επιχείρηση έχει ζωή ; Και αν δεν έχει που δεν έχει  γιατί την κρατούν ; Σε τι ωφελεί τους δημότες; ; Τι κάνει τέλος πάντων ,ώστε και οι νέοι Δήμαρχοι των Δήμων που συμμετέχουν σ΄αυτήν να πάρουν την απόφαση να κρατήσουν αυτό το μαγαζί ( συγγνώμη για τον όρο )  γιατί ανακάλυψαν ότι είναι χρήσιμο εργαλείο. ; Σειρά χρήσεων άλλωστε της Επιχείρησης από το 1993 μέχρι σήμερα δείχνουν ότι προβλήματα μαζεύονταν η προβλήματα προσπαθούσαν να λύσουν και να διαχειριστούν
Κατά την γνώμη μου επομένως , μία λύση υπάρχει .Να έρθει το θέμα της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ Α.Ε σε όλα τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων που συμμετέχουν , να υπάρχει πλήρης ενημέρωση και κατά την γνώμη μου να αποφασίσουν την αντιμετώπιση των χρεών της , να συζητήσουν για ότι ευθύνες και αν υπάρχουν για την πορεία της και να αποφασίσουν την εκκαθάρισή της. Κατά την γνώμη μου κάθε άλλη απόφαση δεν στέκει πουθενά ,άρα εξυπηρετεί καταστάσεις πιθανά που εγώ τουλάχιστον δεν μπορώ να κατανοήσω .

 Ήδη έχω καταθέσει πρόταση προς τον Δήμαρχο και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Κερατσινίου – Δραπετσώνας για μια γενικευμένη συζήτηση για την « ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ».Δεν μου φάνηκαν αρνητικοί ,όμως δεν έχει προγραμματιστεί τέτοια συνεδρίαση. Για να δούμε … Σ αυτή θα καταθέσω την παραπάνω πρόταση. Οι δημοτικοί σύμβουλοι ,ιδιαίτερα της πλειοψηφίας , ας πάρουν τις ευθύνες τους για το τι θα ψηφίσουν. Γιατί σε μια τέτοια συνεδρίαση θα ακουστούν όλα.
Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα θέματα που αφορούν ειδικά στην σχέση ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ και του Δήμου μας .
Να είμαι σαφής :
-          Κατά την διάρκεια του 2015 ανάφερα ήδη ,ότι η Επιχείρηση πήρε μόνο μία δουλειά και γι αυτό είχε τζίρο μόνο 23.960 ευρώ. Αυτή η δουλειά ήταν ανάθεση του Δήμου μου . Πέραμα και Πειραιάς πουθενά …
-          Στα στοιχεία των εισηγήσεων αναφέρονται δουλειές που ξεκίνησαν το 2015 και ολοκληρώθηκαν η θα ολοκληρωθούν το 2016 .Οι  4 από τις 5 που αναφέρονται , είναι αναθέσεις …ασφαλώς του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας !!! Πάλι πουθενά το Πέραμα ,πουθενά ο Πειραιάς !!!

Τι είναι ο Δήμος μας λοιπόν; Χορηγός μιας πεθαμένης Επιχείρησης και γιατί το κάνει; Ήδη έχω ζητήσει από τον Δήμαρχο να μου δοθούν όλες οι αναθέσεις που είτε ο ίδιος ,.είτε όπου χρειαζόταν το Δημοτικό Συμβούλιο με τις ψήφους των συμβούλων του , που έχουν δοθεί από 1-9-2014 έως σήμερα .Περιμένω απάντηση και τα στοιχεία . Πάντως μόνο με τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου που μου δόθηκαν από το Γραφείο Δημοτικού Συμβουλίου  και μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2016 έχουν ληφθεί δύο αποφάσεις ύψους 50.000 ευρώ η κάθε μία. Σ αυτές πάντως πρέπει να προστεθούν και οι αναθέσεις που είναι στο δικαίωμα του Δημάρχου ( μια γεύση πήρα από τα στοιχεία της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ,περιμένω όμως να μου παραδοθούν τα στοιχεία που ζήτησα και δικαιούμαι να πάρω σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ) .

ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΕΥΛΟΓΑ ΔΥΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ :

ΠΡΩΤΟΝ : Τι σόι Διαδημοτική Επιχείρηση είναι αυτή που στηρίζεται σε αναθέσεις από ‘ένα Δήμο από τους τρεις που συμμετέχουν σ΄αυτή , ενώ δεν « χτυπάει » καμία άλλη δουλειά από κανένα άλλο φορέα. Πως μπορεί να ζήσει ;  

ΔΕΥΤΕΡΟ :  ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ Η ΒΡΟΧΗ ΑΝΑΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ; ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ. Ο Δήμαρχος όφειλε πριν απ όλα να οργανώσει την δουλειά των Υπηρεσιών του Δήμου ,ώστε να μπορούν να κάνουν αυτές τις εργασίες . Στον βαθμό που κάποιες δεν μπορούν να καλυφτούν , η λύση είναι διαγωνισμός ,ύπαρξη προσφορών και πάμε με όποιον ιδιώτη δώσει την καλύτερη προσφορά , όχι ανάθεση στην ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ,η οποία σε τελευταία ανάλυση έχει ένα εργαζόμενο !!! Άρα στην πράξη τι γίνεται  ;
Στην πράξη από την μια επιβαρύνεται ο Δήμος οικονομικά μιας και η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ πρέπει να βγάλει κάποιο κέρδος και από την άλλη αντί να γίνει ο διαγωνισμός από τον Δήμο, η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ που δεν υπόκειται σε άμεσο έλεγχο ούτε από το Δημοτικό Συμβούλιο ,ούτε από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου ,δίνει το έργο όπου διαλέξει…

Αυτό ονομάζεται σωστή λειτουργία, διαφάνεια, « άλλη » αντίληψη για την λειτουργία της Αυτοδιοίκησης ;
Δεν νομίζω….  Εσείς τι λέτε;